De dag die elke wist die zou komen - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu De dag die elke wist die zou komen - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

De dag die elke wist die zou komen

26 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

En ja hoor, vandaag is het zover. De meerkatsafari. Dus zeer vroeg op. In de zomer hier om 04:00 uur en daar hadden we elke op voorbereid. Gelukkig is het in de winter wat later licht dus mag ze uitslapen tot 06:15. En het het allemaal waard. Onbeschrijflijk om 's ochtends vroeg op de vlakte in een stoeltje te wachten tot de meerkatjes (stokpaardjes) uit hun holletjes komen. Eerst 1 om te kijken of de zon al op is en het veilig is. Daarna volgt de rest. Daarna blijven ze op een paar meter afstand voor je staan om lekker op te warmen. Na een uurtje zijn ze lekker opgewarmd en gaan ze er vandoor. Echt top!! Daarna lekker in het stadje ontbeten om daarna een struisvogelboerderij te bezoeken. We krijgen een privé rondleiding van een gids die speciaal omdat onze kids zo geïnteresseerd zijn langzaam in Afrikaans alles uitlegt. Een super ervaring ver boven onze verwachting. We doen daarna een middagje rustig aan in het prachtige buffelsdrift en badderen in onze tent met uitzicht op de nijlpaarden. Zonde om hier morgen weer weg te gaan.