Een van de mooiste plekjes ter wereld - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Een van de mooiste plekjes ter wereld - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Een van de mooiste plekjes ter wereld

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

We besluiten de route 62 te nemen naar oudtshoorn. Dit in plaats van de snelweg. Eenprima keuze. Een schitterende route over brede en vaak nieuwe wegen brengt ons door en over ruige bergen. Genoeg te zien dus onderweg en bij te kletsen over de eerste geweldige dagen in ZA. We zijn allemaal onder de indruk van de natuurschoon, de mensen en het culinaire genieten. Mooi meegenomen is dat het prijsniveau voor ons doen idioot laag is. We hoeven dus niet erg op te letten en dineren bijvoorbeeld uitgebreid met 3 gangen en een echt goed flesje wijn voor ongeveer 60 euro met zijn viertjes. De kids zijnsleer lief onderweg en zo vliegen we in ongeveer 5 uur naar Oudtshoorn. We overnachten in buffelsdrift. Een privé gamelodge aan een meer waar de nijlpaarden in zwemmen. We slapen in luxe tenten is ons beloofd. Maar wat we zien overtreft onze stoutste verwachtingen. De ligging van de lodge en de tenten is geweldig. Echt een van de mooiste plekken ter wereld. Midden in de bush met inderdaad een prachtig meer met daarom heen een prachtig in hout opgetrokken lodge en een aantal mooi in de natuur wegvallende tenten. De tenten zelf zijn van binnen super deluxe en hebben een apart badderen met douche buiten en een bad dat op het meer uitkijkt. We zijn blij dat direct doorgereden zijn naar Delorge zodat we de rest van de middag kunnen genieten van al dat moois. We genieten heerlijk op ons terras voor de tent van het uitzicht en zien ondertussen de springbokken bij het water drinken en de giraffen door de bossen achter onze tent lopen. We laten ons culinair verwennen in het restaurant en besluiten hier ook de de komende dagen te eten. De lekkerste struisvogelbiefstuk ooit geproefd! De kids vermaken zich elke avond aan tafel met het bijwerken van hun memorybooks, waarin ze enthousiast, tekenen en plakken. Als de kids daarna hun lekkere bedjes in duiken genieten papa en mama nog lang na van een heerlijke zwoele avond voor de tent en genieten van de geluiden van de natuur en het uitzicht op het mooi verlichte meer.