Addo elephant's park is great! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Addo elephant's park is great! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Addo elephant's park is great!

30 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Na gisterenavond ontdekt te hebben dat de lamscurry echt de specialiteit van het huis is, gaan we vandaag vol verwachtingen naar Addo Elefants's Park. Na een kleine 3 uur rijden komen we aan op het rest camp en worden meteen overweldigt door de prachtige natuur en de relaxte sfeer. We lunchen eerst in het restaurant dat dezelfde kaart heeft als dat in tsitsikamma national park. Blijkbaar is dat in alle nationale parken hetzelfde. Dat komt mooi uit want de ervaring in tsitsikamma was uitstekend. Ons huisje hebben we een half jaar geleden geboekt zodat we het enige familychalet hebben. Het blijkt een zeer ruim huis te zijn met aparte slaapkamer, een geweldig balkon met overal uitzicht op het national park. Het uitzicht is groots en we zien direct een groep zebra's vanaf ons balkon staan. Na eerst van het uitzicht genoten te hebben besluiten we direct de kans te pakken om het park te verkennen. Je mag met je eigen auto zelf op pad en dat is een indrukwekkende ervaring. Het park is zeer wijds en we concentreren ons allemaal op het spotten van wild. Dat lukt al snel en we zien tientallen zebra's, kudu's, hartenbeesten en jakhalzen. Hoogtepunten zijn echter toch wel de twee leeuwen die we in het gras zien liggen, een enorme buffel die langs onze auto loopt en de enorme kudde buffels waar we bijna midden in belanden. Die beesten zijn het gevaarlijkst van de big five omdat ze onvoorspelbaar zijn en als ze aanvallen, zetten ze altijd door. Gelukkig blijken ze vooral oog voor het gras en elkaar te hebben. Een geweldige ervaring! We zijn langer weg geweest dan gepland met al dat moois en gaan bij terugkomst in het huisje direct door voor ons volgende avontuur: een avondsafari. Het is enorm cool. We rijden met open truck in het donker door het park. De gids zit voorop, hoog in de cabine en schijnt met een grote lamp de omgeving in op zoek naar reflecterende ogen van nachtdieren. Al snel zien we een prachtige uil, maar ook zien we de eerste olifanten. De leeuwen zien we ook weer, maar die zijn nog lekker blijven liggen. We hoopten ze in actie te kunnen zien, maar ze hadden die dag net een dier gedood en waren nog aan bijkomen van het eten. Prachtig zij. De tientallen reflecterende ogen van jakhalzen die de resten van de prooi opeten. Met een truc lukt het de gids om een van de leeuwen nog zijn kop op te laten tillen, maar daarmee vond hij het genoeg. Aan het einde zien we nog een mooie kudde olifanten bij een waterput die prachtig trompetteren om ons gedag te zeggen. Na al die geweldige ervaringen duiken we helemaal voldaan het restaurant in waar papa en mama genieten van de beste steak ooit. De kids eten ook heerlijk en Stan sluit af met zijn lekkerste toetje ooit.