Isimangaliso, wetlandspark - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Isimangaliso, wetlandspark - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Isimangaliso, wetlandspark

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We beginnen de dag na een lekker ontbijtje in onze gezellige lodge met een boottocht over de rivier. De vriendelijke eigenaar van de lodge en zijn moeder hebben ons nog op een kleine platte boot kunnen krijgen zodat we heel relaxt met een paar mensen de rivier afvaren. Meteen komen we een paar pracht exemplaren van krokodillen tegen en daarna al snel de eerste nijlpaardfamilie. We zijn helemaal enthousiast om die enorme beesten van zo dichtbij te zien. Na een tijdje langs de kust gevaren te hebben en veel geleerd te hebben over dit bijzondere gebied, legt de gids de boot stil bij een tweede grote familie. We blijven daar onder het genot van een kopje koffie met koekjes een lange tijd kijken naar alles wat er gebeurd. De nijlpaarden zijn aan de boten gewend maar twee jonge exemplaren komen toch even kijken of het goed volk is en maken vlak voor de boot duidelijk wie er de sterkste is. Indrukwekkend! Overal om ons heen zijn nijlpaarden en we krijgen er geen genoeg van om naar ze te kijken en te fotograferen. Stan is zichtbaar blij met zijn nieuwe toestelletje en droomt al over een professioneel exemplaar. Na de prachtige boottocht gaan we snel de auto in om het wetlandspark te bezichtigen. We hopen onze eerste neushoorns te zien en na een uur rijden door het bijzonder mooie gebied is het inderdaad raak. Onverwacht zien we een groepje langs de weg bij een bijna opgedroogde waterput staan. Cool! De Big 4 is binnen, nu misschien ergens nog een keer het zeer schuwe luipaard zien om de 5 compleet te maken. Na een lange en prachtige tocht komen we bij het noordelijkste puntje van de route uit; cape Vidal. Hier stappen we uit om het strand op te gaan. De kids leven zich na zoveel uur boot en autotocht helemaal uit op het strand en in de woeste golven en pas na lange tijd beginnen we aan de weg terug. De zon begint al te zakken waardoor het licht in het park weer iets betoverends moois krijgt. Blijkbaar worden de dieren er ook enthousiast van want onverwacht zien we nog heel veel dieren langs de route inclusief een aantal neushoorns. We relaxen nog even bij de lodge om na wat gemakkelijks te ten vroeg het bedje in te duiken. Morgen gaat de wekker namelijk erg vroeg!