Reisdag - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Reisdag

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We starten de ochtend vroeg met een echt 5 sterren ontbijt. Van gekkigheid weet je niet meer wat je moet kiezen. We hebben het ruim gepland, maar Elke probeert het tijdschema direct uit door haar gisteren trots gewonnen knuffeldolfiijn in de kamer te laten liggen. We draaien snel om om daarna weer met een blij koppie vol gas richting vliegveld te gaan. Daar blijkt dat we het vliegtuig samen met een ander Nederlands gezin bijna privé vliegen. Stan praat bij met Niek over hun voetballiefde en zien een interview met Depay op de zuid Afrikaanse tv. Elke krijgt volop aandacht van het wat oudere meisje en vindt het erg gezellig terwijl de papa's en mama's ervaringen uitwisselen van deze en andere reizen met de kids. Wat is het toch heerlijk om zo met je gezinnetje de wereld te ontdekken. Na een snelle vlucht met prachtig uitzicht landen we in Durban waar we bijna de koffers zo uit het vliegtuig mee kunnen nemen. Na een kleine omweg langs de fotowinkel om een nieuw cameraatje voor stan te kopen (die van hem geeft al dagen een lensfout en hij loopt het liefst de hele dag ermee rond) gaan we met een dolgelukkige Stan naar de autoverhuur. Daar willen ze ons net als onze nieuwe vrienden in een kleinere versie van de Nissan krijgen, maar daar past onze bagage dus nooit niet in. Anderhalf uur en een chagrijnige medewerker van budget cars later gaan we toch met onze vertrouwde Nissan X-trail op pad. We merken direct dat dit een Afrikaanser deel van ZA is. Overal op en langs de snelweg lopen mensen en stoppen auto's en we vragen ons soms af waarom er eigenlijk strepen op de weg staan. Wanneer we onze bestemming St. Lucia bereiken verandert dit echter in een super relaxt surf achtig plaatsje met een hoofdstraat vol winkels en restaurantjes en daarom heen veel vooral veel lodges. We verblijven in een prachtig in hout opgetrokken lodge met een schitterende tropische binnentuin. Terwijl mama incheckt maakt de rest kennis met een enorme apenfamilie die gekke capriolen uithaalt in de bomen. We hebben een heerlijke kamer die uit twee delen bestaat en voelen ons direct thuis. De eigenaren zijn super gastvrij en informeren ons uitgebreid over de mogelijkheden. Daarna eten we heerlijk in een van de restaurantjes waar de kids veel nederlandse vriendjes maken in de speeltuin. Papa en mama eten een enorme visschotel met een heerlijke Kreeft en nog steeds doet de portemonnaie geen pijn. 'S avonds en 's nachts lopen de nijlpaarden door het plaatsje en het grasveldje achter onze lodge is een populaire verblijfplaats. Deze avond is er echter niets te zien en na een vermoeiende reisdag en relaxte kennismaking met onze nieuwe verblijfplaats gaan we heerlijk slapen.

• 05 Augustus 2014 - 20:13

Miep Bosveld:

Hoi liefjes
    Wat een heerlijke reisverhalen schotel je ons voor Richard. Als ik míjn ogen dicht doe, zie ik het gewoon
    voor me. Stan wat heb jij geluk, dat papa''s portemonnaie nog geen krampjes heeft, nu kun je gelukkig weer je eigen opnames maken. En Elke heeft gelukkig haar dolfijntje nog op tijd gemist, en slaapt nu ook weer lekkerder.
    Veel lieve knuffels en nog een fijne tijd. oma Miep