Safari in Hluhluwe game reserve - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Safari in Hluhluwe game reserve - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Safari in Hluhluwe game reserve

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag heeft papa vrij. We besluiten een georganiseerde safari te doen naar het Hluhluwe park in plaats van zelf er er door heen te rijden. We hebben zin om ons naar het wild te laten rijden, lekker hoog te zitten en nemen voor lief dat we om 05:00 uur opgehaald worden. Stan en Elke worden direct enthousiast wakker als ze safari in hun oor gefluisterd wordt en dus staan we mooi op tijd klaar als stipt volgens afspraak (iets wat tot nu toe altijd gebeurt) in het aardedonker de kleine safaribus ons ophaalt. Er gaat nog een ander gezin mee uit Mauritius en al snel palmt Thimba onze gids Elke en ook Stan helemaal in. Na een uur rijden met allerlei mensen en vee langs de weg komen we aan in het park. De doeken van de bus gaan eraf zodat we weer helemaal in de vrije natuur zitten en volop (in eerste instantie koude) wind vangen. Thimba gaat helemaal los en zit vol grappen en grollen waarbij vooral pappa het moet ontgelden als hij niet snel genoeg het wild gespot heeft. Elke ziet alles meteen en Stan weet alles al. De kids worden overladen met lieve woorden en het verzoek om toch vooral een dierenboek voor papa te kopen. Het park is prachtig en afwisselend door de heuvels en weer heel anders dan de parken in het zuiden van het land. Helaas werkt het wild niet echt mee en is het aantal grote dieren dat we spotten beperkt. We hadden gehoopt op leeuwen, luipaarden en neushoorns, maar we zien alleen de neushoorns erg veel en ook echt mooi van heel dichtbij. Daarnaast is vooral een aantal giraffen erg mooi en zien we heel veel hertachtigen. Thimba maakt een heerlijke bbq als lunch en na een lange tocht verlaten we rond 15:00 uur het park. De kids hebben het super gedaan en vonden het machtig interessant. Het laatste stuk leidt ons langs typisch Afrikaanse wegen waar honderden kinderen in schooluniformen langs de route lopen op weg naar huis, vaak 6 tot 10 kilometer lopen. Een bijzonder gezicht. We komen laat terug bij de lodge en besluiten geen vervolgplannnen meer te doen en lekker te relaxen. De kids springen in het koude buitenzwembad maar met het super weer van de afgelopen dagen en de 27 graden vinden zij dat geen enkel probleem. Tot hilariteit van de eigenaar die dit gedrag alleen bij Nederlandse kinderen ziet. We eten weer voor bijna niets in ons favoriete restaurantje waar de kids opnieuw met dezelfde Nederlandse vriendjes spelen als twee dagen geleden. Papa en mama wisselen ook reiservaringen uit en zo komt er al snel een einde aan een geweldige dag vol indrukken.

• 05 Augustus 2014 - 22:42

Gooltjes:

Heeft papa een keer vrij ... Moet hij het ontgelden. Gelukkig is bij ons het motto mamma heeft het altijd gedaan. Als het over dieren gaat is deze papa zeker niets zonder wifi en wikipedia