Relaxt naar Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Relaxt naar Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Relaxt naar Joburg

12 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het plan is uitslapen. Met alle vroege safari’s van de laatste dagen, lukt dat echter minder goed dan verwacht. We doen daarom ’s ochtends lekker rustig aan en blijven nog wat langer in bed liggen. Als we naar het restaurant lopen komt Stan helemaal geschrokken en opgewonden aan. Hij is onderweg een beest tegengekomen en is ervan overtuigd dat het een cheeta of luipaard was. Het beest schrok net zo van hem is er pijlsnel vandoor gegaan. Het zat midden in de bosjes, dus sporen zoeken was er ook niet bij. We zullen het nooit zeker weten of Stan als enige dan toch kennis heeft gemaakt met de volledige Big 5 familie . . . . . We moeten helaas afscheid nemen van dit prachtige stukje Afrika en gaan op weg naar Johannesburg voor de laatste 2 dagen in dit heerlijke land. De kids beseffen goed dat ze hun vriendjes over een paar dagen weer kunnen zien en hebben dus ook veel zin om weer terug naar huis te gaan. Maar eerst nog even de laatste halte. Na de lange gravelroad komen we weer op de snelweg en kunnen dus weer lekker doorrijden. De snelweg wordt steeds drukker en in de buurt van Johannesburg ook steeds breder. We tellen al snel 5 goed onderhouden banen naast elkaar. Zeker een erfenis van het WK 2010. Mama leidt ons weer perfect door de drukke stad en zo bereiken we zonder problemen het zeer luxe golfresort waar we één nachtje zullen verblijven. De checkpoint en de beveiliging maken duidelijk dat criminaliteit hier een wat groter probleem is dan elders, maar daar hebben we in het luxe resort natuurlijk geen last van. De kids springen in het prachtige koude zwembad en vermaken zich uitstekend terwijl papa en mama om de beurt van de loopband in de gym gebruik maken. Papa komt tot de conclusie dat 4 weken ZA niet echt bevordelijk zijn voor de halve marathon plannen, dus er zal thuis goed getraind moeten worden. Onze kamer is megagroot en een soort speelparadijs voor de kids. We borrelen gezellig in de bar terwijl we een spelletje backgammon spelen (de hit van de laatste dagen), eten heerlijk en maken plannen voor onze laatste dag.