Relaxt Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu Relaxt Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van ZuidAfrikaRomijn2014 - WaarBenJij.nu

Relaxt Swaziland

06 Augustus 2014 | Swaziland, Mbabane

Na een geweldig uitgebreid ontbijtbuffet gaan we op pad voor een dagje met activiteiten. We hebben zin om lekker wat actiefs te doen dus hebben sowieso het idee om watten gaan wandelen. Niet te veel vandaag want we willen er vooral een relaxte dag van maken. Maar eerst bezoeken we een cultural village waar we traditionele zuludansen en zuludorpje kunnen bezichtigen. Het is boven onze verwachting en echt leuk om op die manier met de zulucultuur in aanraking te komen. Voor de schoolklas met kleine Swazileense kindjes zijn vooral de blanken een bezienswaardigheid met als topper een duimende Elke. Verschillende kinderen proberen het na te doen, maar dit hoort blijkbaar niet tot de cultuur hier. We rijden daarna een klein stukje verder de Ezulwini vallei in. We maken hier een prachtige wandeling van 2 uur door de vallei waar we overal klein wild zoals wrattenzwijnen, impala's en gnoes tegenkomen. Gaaf om hier zo doorheen te wandelen. De kids vinden het heerlijk en er worden al plannen gemaakt voor volgende actieve vakanties. Na de wandeling duiken we met z'n allen het zwembad van het hotel om daarna bij het zwembad gezellig te eten waarbij de kids hun memory boekjes weer bijwerken.